کوچک کردن بینی بدون جراحی با تزریق آنزیم

کوچک کردن بینی بدون جراحی با تزریق آنزیم

چگونه بینی خود را کوچک تر کنیم؟ آیا امکان دارد بدون جراحی بینی خود را کوچک کنیم؟ آیا تضمینی برای کوچک شدن بینی پس از جراحی وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که معمولاً توسط کسانی که می خواهند بینی خود را کوچک کنند پرسیده می شود.

در واقع سایز بینی در هر فرد متفاوت است، بعضی افراد از شکل بینی خود راضی نیستند و به دنبال کوچک تر کردن بینی خود هستند.

برای این دست از افراد معمولاً اولین چیزی که برای کوچک کردن بینی به ذهن می رسد عمل جراحی بینی است؛ اما برای کوچک کردن بینی این تنها روش نیست، مخصوصا کسانی که عمل جراحی برای آن ها مناسب نیست می توانند از روش های ساده تر استفاده کنند! در ادامه به بررسی روش های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی با تزریق آنزیم می پردازیم

چگونه بینی خود را کوچک تر کنیم؟

اگر می خواهید بینی کوچکی داشته باشید، اما مایل به انجام عمل جراحی بینی نیستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

رینو پلاستی بدون جراحی (تزریق آنزیم)

در این روش برای کوچک کردن سایز بینی از تزریق ماده ‌ای که ابداع دکتر اردکانیان است، استفاده می شود. این کار سبب کاهش حجم غضروف و چربی بافت بینی شده و در نتیجه بینی کوچک تر می شود.

بینی تا آخر عمر انسان رشد می کند و با توجه به اینکه حتی جراحی بینی های اصطلاحاً گوشتی و بزرگ حتی در نظر جراحان پلاستیک تا ۹۰ درصد می تواند بازگشت داشته باشد؛ اما خوشبختانه در این روش بازگشت بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد گزارش نشده است.

این روش در ۴-۶ جلسه تزریق برای بینی های طبیعی و ۲-۳ جلسه برای بینی های دارای سابقه جراحی قابل انجام است بلافاصله پس از کوچک شدن بینی مرحله تزریق کلسیم هیدروکسی آپاتاید که ماده فرم دهنده بینی است انجام می شود.

 در این مرحله با تزریق ماده فوق بینی به فرم دلخواه بیمار درآمده و این ماده قابلیت برطرف کردن قوز و یا برجستگی رول بینی و اصلاح افتادگی نوک بینی را دارد دقت کنید که این کار با تزریق ژل در بینی متفاوت است و تقریباً هیچ کدام از عوارض آن از قبیل بروز آبسه عفونت ‌های شدید و مشکلات در صورت مقایسه با جراحی بینی را ندارد

متأسفانه جمعی از همکاران و حتی مراکز آموزشی بدون اطلاع از فرمولاسیون این آنزیم اقدام به تزریق کورتون در بینی مراجعین می کنند و در نهایت کمی آنزیم هیالاز حل کننده ژل را هم با آن مخلوط می کنند؛ حال اینکه ترکیب اصلی آنزیم حاوی هیالاز باختی است و عملاً هیچ ارتباطی به هیالاز حل کننده ژل ندارد.

در کشور ما جدید بودن این روش باعث بروز واکنش های منفی از جانب جراحان پلاستیک و گوش و حلق و بینی شده که با توجه به ماهیت این کار و اثر آن در کاهش مراجعین آن عزیزان قابل درک است؛ اما باید به خاطر داشت این کار فقط مخصوص کسانی است که یا تحت هیچ شرایطی تمایل به جراحی ندارند و یا به دلیل مشکلات بدنی امکان انجام جراحی بینی را ندارند (مانند مبتلایان هموفیلی)

مناسب ترین کاندید برای این تزریق، افراد دارای بینی های اصطلاحاً گوشتی و افراد دارای سابقه رینوپلاستی قبلی هستند.

خوشبختانه با توجه به سادگی و ارزان بودن این روش حتی در صورت بازگشت جزئی (۲۰-۳۰ درصدی) در سالیان بعد به راحتی قابل انجام و تکرار است و با یک یا دو تزریق دوباره حالت قبل را پیدا می ‌کنند.

مزایای کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم

از مزیت های فرم دهی بینی با تزریق آنزیم می توان به مقرون به صرفه بودن، عوارض کم، درد کم، دوره استراحت کوتاه و بدون نیاز به بیهوشی بودن اشاره کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *